Nekonečná okna do třešňové zahrady
O kouzlech jarní Jokohamy skládali básníci tklivé verše už před staletími, a některé věci se prostě nemění. První měsíce, kdy se zde větvě ovocných stromů obalí narůžovělými kvítky, je město úchvatné. Architekt Shinsuke Fujii se právě z toho pokusil učinit ústřední motiv celého dvoupatrového rohového bytu, obstoupeného třešňovou alejí. Problém? Plocha, kterou měl k dispozici, činila jen 40 metrů čtverečních. Proto se s pomocí zakázkových třívrstvých panelových oken (zasazených do minimálního rámu) pokusil celý prostor otevřít ven, do ulice. Pochopitelně až v úrovni druhého patra, aby obyvatelům dopřál soukromí. Okna tak ústí do růžových korun, a dodávají celému jinak velmi úsporně řešenému bytu nevšední kouzlo. Členitá vnější fasáda naznačuje přesahy mezi patry, protože interiér využívá i poloviční výšky stropů k vyplnění prostoru. Atypicky formovaný dům Oriel Window House tak získává využitelnou plochu 75 metrů čtverečních. Obyvatelé se sníženou mobilitou je ale nedocení.